Monday 24 September 2012

IPhone 5 Malukan Samsung Galaxy S3



Satu Ujian Dilakukan Dengan Menjatuhkan kedua-dua telefon bimbit itu berkali-kali dan melihat mana yang paling sedikit mengalami kerosakan

Di tengah ramainya beratur pembelian iPhone 5 di beberapa belahan dunia walaupun ciri peta digitalnya sangat buruk, Apple tetap menunjukkan bahawa telefon bimbit pintar terbarunya itu lebih baik dari pesaing terhebatnya, Samsung Galaxy S III. Sekurang-kurangnya dalam ujian daya tahan fizikal.

Android Center, media yang fokus pada sistem operasi Android, melakukan Ujian, mencari yang terkuat antara Galaxy S III dengan iPhone 5 dengan cara menjatuhkan kedua-dua telefon bimbit itu berkali-kali dan melihat mana yang paling sedikit mengalami kerosakan.

Pertama, mereka menjatuhkan Galaxy S III dan iPhone 5 dari ketinggian yang sama Pada Paras Poket Seluar. Kemudian, kedua-dua telefon bimbit yang sama, dijatuhkan dari ketinggian yang sama dengan bahu manusia, ujian ketiga dari telinga manusia, sampai terkini dari ketinggian 1.8 meter.

Hasilnya, setiap kali dijatuhkan dari ketinggian yang berbeza, skrin iPhone 5 tidak mengalami keretakan. Hanya pada ujian terakhir skrin iPhone 5 mengalami sedikit tercalar, yang walaupun sangat terlihat, sama sekali tidak menjejaskan prestasi skrin telefon itu.

Sebaliknya Samsung Galaxy S III. Dalam ujian pertama (dari poket seluar) Galaxy S III memang selamat, tetapi ketika dijatuhkan dari  skrin Galaxy S III langsung mengalami keretakan teruk. Di uji cuba seterusnya skrin Galaxy S III mengalami keretakan lebih besar dan penutup belakangnya Terkeluar .

Akibatnya, Galaxy S III tidak lagi perlu menjalani ujian terakhir kerana sudah jelas, siapa yang paling kuat di antara kedua-duanya.

0 comments :

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost